tisdag, mars 31, 2009

Spännande möteshelg

Saturday Night Redefined, Söndagsgudstjänst och gudstjänst med ”Hope for Homeless Youth”. Ja, helgen har inneburit tre härliga och väldigt olika gudstjänster innehållsmässigt.

Lördagens gudstjänst med ungdomarna var inte ett vanligt möte utan mer som en musical-predikan. Det var ungdomarna i ”The Movement” (en del av Dream Center som utbildar och förbereder den unga generationen för att jobba i en kyrka) som hade ansvar för och utforma gudstjänsten. Teamat var ”End the Wait” och de var bara grymt duktiga. De trummade på allt möjligt...

Här kommer refrängen på en av sångerna som de sjöng: ”You will see that we will be a generation of overcomers. We believe, yes we believe, that we will go and make a difference”.

Under söndagen predikade Arthur Blessit.

Han har burit ett kors över hela världen och hans liv har precis blivit en film som hade röda-mattan-premiär nu i veckan i Hollywood. Jag var där utanför biografen…ska lägga upp bilder senare från den kvällen. Jag hade dock ingen bra ståplats så jag såg inte så mycket men det var coolt och bara vara där. Gudstjänsten med ”Hope for Homeless Youth” vara bara så annorlunda men så härligt äkta, spontant och innerligt. Hade inte kameran med mig men får ta några bilder en annan gång.

Tog denna bild när jag var på väg hem från Adopt A Block i lördags. L.A. är omringad av berg och mångfiliga vägar. Härlig bild över L.A.Annars har jag det bra, typ. Min mage är inte helt ok efter en månad med den amerikanska maten. Friterat och socker hela dagarna tar till slut ut sin rätt…har hittat portionsförpackningar av Oatmeal (typ gröt med olika smaker som man bara häller på kokande vatten på och sen är det bara och äta). Tänk om amerikanarna hade upptäckt det fantastiska med filmjölk. Får ta en sväng till IKEA snart…

1 kommentar:

Anonym sa...

vad vore världen utan ikea:)