fredag, mars 20, 2009

Hemlangtan

Jag har faktiskt varit lite forvanad over att jag inte har haft nagon ordentlig hemlangtan annu, men igarkvall slog det till. Nar jag kom hem fran jobbet hade jag svart att halla tararna tillbaka nar jag kom upp till mitt rum. Det var skont och grata en liten skvatt och sakna er dar hemma men i en sadan situation ar det gott och kunna fa andra perspektiv pa sin tillvaro. Under gudstjansten igarkvall var det en familj som berattade deras vittnesbord om vad Dream Center har betytt i deras liv och mina egna problem bleknade i storlek jamfort med deras. Familjen har tre sma barn och de forlorade bada sina jobb nu under den ekonomiska krisen. Det slutade med att de inte hade nagonstans och bo och under deras forsta natt utan bostad kom det fram ett par fran Dream Center och pratade med dem. Dream Center har ganska nyligen oppnat en Familjevaning och darmed kunde denna familj inkvarteras meddetsamma och de behovde aldrig tillbringa en natt pa gatan. Idag har de fatt tillbaka sina jobb och ska flytta in i en egen lagenhet i april. Nar de pratat fardigt gjorde jag som amerikanare gor nar de vsiar uppskattning, stallde mig upp och appladerade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg att tårar är den bästa medicin som finns för en människa i rätt mängd! Kom ihåg att du e på rätt plats i rätt tid! (Men du e saknad här hemma....)

Anonym sa...

Hej Tjejen!

Saknar dig massor!!!
Har hoppat av skolan och ska titta på hus i söderköping idag.
Stora kramar Jessie