lördag, mars 14, 2009

Fredagen den 13:e...

Idag har jag haft fullt upp hela dagen pa kontoret, vilket har varit gott. Det ar alltid battre och kanna att man ar till nytta istallet for att sitta av tiden. Efter mycket om och men kunde vi till slut trycka kyrkans infoblad till sondag. Detta kommer bli en kreativ uppgift for mig att gora detta infoblad varje vecka. Sedan har jag statt och skurit ut flyers till torsdagens mote da Mike Huckabee kommer hit, han ska visst vara valdigt kand har i Amerika, har aldrig hort talas om honom dock...

Maste bara beratta om ett vittnesbord fran gardagens mote. Det var en ung man fran Dream Centers program for missbrukande man som kom fram och berattade vad Dream Center har fatt betyda i hans liv. Han berattade att livet borjade bli tufft for honom nar han var 10 ar. Hans styvpappa borjade utnyttja han och hans syster, nar han var 14 ar borjade han anvanda droger och nar han var 18 ar blev flickvannen kravid sa da gifte de sig. Han gick fortfarande pa droger och aktenskapet slutade i skillsmassa. Knarkandet blev mer ihardigt efter detta och forra aret skulle han aka hem och besoka sin familj och da far han reda pa att hela hans familj har omkommit i en trafikolycka. Som om inte det var nog sa skulle hans lilla dotter operars i samma veva och overlever inte operationen...han avslutar det hela med att saga att jag ar tacksam att jag fortfarande ar i livet och att jag fick komma hit till Dram Center!! Det ar bara Gud som kan gora sa ett manniska kan vara tacksam for livet efter allt som denna unga man har gatt igenom. Jag var tarogd i flera minuter efter det vittnesbordet. Tank om inte Dream Center hade funnits dar for denna unga man...denna plats ar fylld av otroliga vittnesbord.

Det ar vittnesbord som dessa som motiverar en att utfora det arbete som jag ska gora har borta. Kanske en av alla dessa 4000 flyers som jag skurit till idag hamnar i handerna pa nogon som ar redo att fa sitt liv forvandlat av Guds villkorslosa karlek.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Katarina!!
Vad kul att kunna följa allt du är med om!!

Vi har kommit hem nu från Austarlien och ska försöka komma in i livet igen här hemmma....

Du måste ju ha det så bra. Kanske inte känns så jämt, men vilken utmaning!! Otroligt skön grej att göra...

Hur är det? :)

Massor med kramar från Carolina

Anonym sa...

Hej katarina!
Skulle vara kul att se hur DC:s veckoblad ser ut. Kan du mail över ett till mig? Eller ta ett kort och lägga på bloggen, för det är kanske fler som är nyfikna:)
Kram EB