onsdag, mars 11, 2009

En vecka och en dag

Det kanns som om jag har varit har i tre veckor men det ar faktiskt bara en vecka sedan jag kom. De forsta dagarna har inte varit langsamma men de har inte rusat fram heller. Alla som jag pratat med som har varit har en langre tid sager att sa fort man borjar komma in i rutinerna har sa rusar tiden fram Jag vill njuta av varje dag har sa jag hoppas inte kommer uppleva att tiden kommer rusa fram.

Jag har denna vecka borjat skapa mig nagra rutiner. Det ar lite ovant och leva har utan almenacka och bara ta sig an dagen som den kommer. Flexiblitet ar ett maste pa Dream Center. Ikvall startar en volontar-info-klass sa i 25 veckor framover kommer vi volontarer fa lyssna pa ledare inom olika ministries har i kyrkan och det kommer bli spannande att ta del av. Igarkvall var jag pa ett bibelstudium for kvinnor som sker varje tisdag kvall pa Dream Center och en gang i manaden har de ett storre kvinnomote pa Angelus Temple. Det var en fantastisk kvinna som ledde detta arbete sa jag kommer forsoka komma varje tisdag. Efter bibelstudiet introducerade jag ordet fika till den pysslande kanadensiska tjejen som jag traffade ifredags och vi hade en trevlig pratstund om livets ditt och datt over en kopp te =)

Idag pa morgonen nar jag gick till kyrkan traffade jag uteliggaren som bor pa busshallplatsen intill kyrkan. Jag hade en banan over sen frukosten som blev hennes frukost. Det ar gott och kunna vara till en valsignelse i det lilla!

1 kommentar:

Anonym sa...

HÄRLIGT katarina!

Du är en sån välsignelse där du är. En banan kan göra mycket för en annan människa... som sagt, vi kan inte göra stora saker, bara små saker med stor kärlek... :)

stor kram, emma