söndag, mars 29, 2009

Find a need and meet it!

Varje gudstjanst hitintills har borta har varit super!! Men i torsdags var budskapet nagot extra. Eddie Trice from Texas predikade om att i Guds rike handlar det inte om vad jag ar just nu utan om vad jag kan bli. Han berattade om manniskor som star omnamnda i bibeln och andra historiska personligheter som hade misslyckats pa olika satt men hur de valde att inte lata deras misslyckande forma deras framtid. Det ar stark och hora ett sadant budskap pa en plats som Dream Center da alla manniskor pa ett eller annat satt har en livshistoria och beratta som vittnar om att jag var misslyckad men Gud har upprattat mitt liv sen jag kom hit till Dream Center.

Jag har snart varit har i fyra veckor och i borjan nar jag kom var jag valdigt sjalvcentrerad. Det gar at mycket energi och komma till ratta i en annan kultur med ett annat sprak. Att resa hit sjalv ar nagot av det varsta jag har gjort, men ocksa nagot av det basta jag har gjort hitintills i livet. Det ar en forman och vara pa en plats dar jag far tranas i att tjana och leva ett liv for andra och fa erfara att det finns sa manga olika satt att na ut till manniskor i nod.

Eddie Trice berattade att nar han traffade Pastor Tommy Barnett (Matthew Barnetts pappa) pa 80-talet hade han fragat honom vad som var nyckeln bakom att han lyckats bygga den storsta kyrkan i Amerika (idag har Pastor Tommy Barnett ca 15 000 gudstjanstdeltagare varje sondag). Pastor Barnetts svar var bara: Find a need and meet it!!

Dream Center kan verka valdigt flashigt men de bedriver i grund och botten ett valdigt enkelt arbete. De bara forsoker gora allt de kan for att hitta olika satt och bemota behov som manniskor har i deras omgivning. "Enkelt", men idag forandrar det livet for tusentals manniskor!

Inga kommentarer: