söndag, mars 08, 2009

Sondagmorgon

Har kommit till kyrkan en och en halv timme tidigare for att ge material till nagra larare som ansvarar for undervisningspass som pagar en timme innan kyrkan startar. Sa just nu sitter jag har och vantar pa dem. Det ar bara en larare som har dykt upp hitintills, och han var svensk!! Jag fick en harlig svenska kram av honom. Han heter Clarence Olsson och ar en av pastorerna i kyrkan och aven far till Pastor Matthew Barnetts fru, Caroline Barnett. En trevlig man som jag troligtvis kommer ha en del kontakt med under tiden som jag ar har.

Det ar en harlig atmosfar har i kyrkan och de gudstjanster som jag varit pa hitintills har varit sa maxade. Helt otroligt bra!! De ar helt enkelt proffsiga pa gora gudstjanster som attraherar manniskor att komma hit. Redan innan gudstjansterna startar (har varit pa tva stycken, en vanlig gudstjanst i torsdags och ungdomsmotet igarkvall) ar det fullt framfor scenen av manniskor som forvantansfullt vantar pa att motet ska borja. Ska ta lite bilder idag som jag kan visa pa bloggen.

En annan cool sak har borta ar att det bor ju en del kandisar har och nagra ar med i forsmalingen . Min nya rumskamrat (maste beratta om mina rumskamrater i ett senare inlagg nar jag har bilder pa dem) ansvarar bl.a. for att ta hand om alla celiberties nar de kommer och eskortera dem till deras platser...

Al right, over and out for now!

2 kommentarer:

Kakans smått å gott sa...

Wow, tänk att du är där! Va kul att läsa om dina upplevelser hittills. Kram på dig!

Anonym sa...

Åh vad spännande det låter! Vilket utmanande miljö. Hur många fick du dela rum med sen? Hur många är det på mötena ungefär? Ha det fantastiskt bra, det är så kul att följa dig där borta så fortsätt uppdatera. kärlek från stockholm!