torsdag, juni 04, 2009

Reflektioner efter halvtid

För tre månader sedan började äventyret; volontär på Dream Center. Det har varit tre långa månader då det är så mycket som händer varje dag på denna plats och det har varit mycket som har förändrat och påverkat mitt liv. Livet här handlar om att leva ett liv av givande, inte bara ge pengar, utan ge av tid, energi, kreativitet, med andra ord allt som hör livet till. Det har många gånger varit en utmaning när det kommer till att leva ett utgivande liv men jag har också fått erfara vilka konsekvenser det får hos andra människor och även i mitt liv. Ett välsignat liv handlar inte om de som jag har utan om det som jag kan ge vidare. Varje liten och stor handling är så betydelsefull i denna värld och i Guds rike.

Tre månader till...det är en förmån och en ära och få tjäna.

4 kommentarer:

karin sa...

Hej!
Vilken sjukt härlig upplevelse för dig att vara på DC. Men du saknas här hemma oxå! Ska bli så kul när du kommer hem å berättar irl! Stor kraaaaaaam

Anonym sa...

tre månader redan..kära nån...

Ulla-Mi Rosman sa...

Hej Katarina, oj vad jag saknar dej när jag läser dina kommentarer.
Du har ett härligt sätt att utrycka dej på. Jag ska snart träffa din mamma för vi ska packa material till Hörsalsparken som börjar nu på Söndag. Vi tror att vi ska få en härlig sommar framför oss. Var välsignad och tusen kramar från Ulla-Mi, Janne hälsar till dej och vi älskar dej.

malin sa...

3 månader utan dig...*snyft* skynda dig hem nu...