torsdag, juni 04, 2009

7th floor

Det är en ödmjukande upplevelse att bo i korridor. Imorse fick jag vänta i 30 minuter innan en dusch blev ledig (det finns tre stycken på min våning). Vår floor-manager beslutade förra veckan att stänga köket då vi inte städade efter att vi använt köket. Ibland kan det ta en timme och gå från matsalen till mitt rum, det är folk överallt som man kan prata med (om jag inte pratar med någon tar denna vandring knappt 2 minuter). Detta är lärorika erfarenheter. Jag lär mig bland annat och inte låta en lång dusch väntans frustration förstöra hela min morgon och uttrycka mig på ett kärleksfullt sätt att jag behöver vara för mig själv i mitt rum ett tag. Ja, jag lär mig att livet är så mycket mer spännande att leva när jag kan lära mig från och låter mig ödmjukas inför livets icke-perfekta tillvaro...ibland kan ett gott skratt göra all skillnad i världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj...du har mkt o lära mj!

Inga-LiseBetsys mor sa...

Va´roligt att följa dig i LA. Min erfarenhet av teamarbete/boende, har jag insett, blev som den bästa skolan inför ett äktenskap, men gäller i alla relationer. Vi fick leva i Fil.2 framför allt v 3-4. (I 1917:års översättning: "...att akta den andre förmer än sig själv.")
Du lever dagligen i en utmaning. Men visst är det roligt och meningsfullT!? Ber för dig. Besökte Agape i söndags. Träffade dina föräldrar.