fredag, maj 29, 2009

Morgon, ljuva morgon...

Kl. 05:45 ringde alarmet imorse. Jag gjorde mig redo for att motionera runt en närliggande park tilolsammans med några andra vänner på Campus. Dischipleship grabbarna och kvinnorna var redan vakna och gick omkring på Dream Centers parkering och bad. Kl 06:10 hade de fortfarande inte dykt upp och jag började parat med Freddy som har hand om Food Chapel. Han inbjöd mig och komma och vara del av morgonens andakt. Det var en härlig och hjärtekrossnde upplevelse. Det var ett femtiotal hemlösa som samlades och jag gissar att de yngsta som kom var bara typ 16 år gamla... Efter andakten bjöds de alla på frukost.

Tillbaka på mitt rum showar min kära rumskamrat för mig och vi har en härlig stund tillsammans innan det är dags att gå till jobbet. På väg till jobbet passerar jag Dischipleship grabbarna som utövar sin morgongymnastik och en stund senare passerar jag en kvinna som får hjälp och hitta till vår Food Bank. Det var en molnig morgon och jag kände nästan några regndroppar. Det har bara regnat en gång sedan jag kom hit.

Väl på plats på jobbet börjar jag skriva ut detta veckosluts bulletin. Det krånglar lite och jag får hjälp av Chris, som jobbar här i kyrkan och han var så exalterad över att hans familj ska flytta till L.A. nu i helgen. Vi hade en härlig pratstund om hur han kom till Discipleship programmet och hur han har en upprättad relation med sina fru och döttrar idag. Läste i bibeln imorse hur Gud glömmer det som har varit och gör något nytt när vi låter Gud vara del av att förvandla våra liv. samtalet med Chris var ett lysande exempel på vad detta innebär i praktiken.

Nu har jag printat färdigt bulletinen och ska snart gå tillbaka till Dream Center för lunch. Det har varit en innehålls rik morgon och jag kan inte annat än att vara förväntansfull för resten av dagen kommer innehålla.

Inga kommentarer: