fredag, maj 15, 2009

Kompromiss, Press Play och...fika

Jag är så tacksam för alla vänner som jag har här på Dream Center, de lär mig så mycket om livet, Dream Center och ger mig bara så mycket glädje, men ibland kan det bli för mycket av det goda. Igårmorse när jag vaknade ville jag bara va för mig själv, men det är inte så lätt när man bor i korridor och har tre rumskramrater. Jag lär mig verkligen att kompromissa om livets behov. Vad gör man när rumskamraten har satt på en läskig film när jag kom tillbaka från frukosten? Det gick inte och ta det lugnt i rummet så jag gick en timme tidigare till jobbet och hade en härlig fika med Karen. Kaffe och Marabou choklad, yummi!

De flesta timmarna på jobbet igår skar jag till flyers för Press Play, lovsångsbandet här på Dream Center som släpper sin första skiva nu i veckan. De gör så mycket reklam för denna skiva och en av deras sånger har rankats högt på profana och kristna hitlistor. Alla intäckter från skivan går till Dream Centers arbete. Coolt!!

Sen efter gårdagens möte gick jag och Judith till Starbucks och satt ner med en varsin smoothie och hade en härlig avslutande fikastund för dagen. Det var gott och avsluta dagen med en fika, vi fick båda möjlighet och prata av oss om livets godbitar och svårigheter. Efter en dag med många känslor och mycket tid till att tänka fyllde dock tacksamhet mitt hjärta när jag gick och la mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mkt fika! D e bra för själen:)

Jag såg musikalen Kristina från Duvemåla igår, ler fortfarane...!!!! Musikal blir ett måste LA, vi kommer nu snart:)

Bittan sa...

Hej Katarina!! Jag har inte kommit mig för att skriva här. Förlåt!! Ska snart titta på Eurovision song contest ikväll. Du lever dina drömmar. Fantastiskt!! Jag är så stolt över dig! Härligt att se dig utanför IKEA!! Kram från Bittan