måndag, maj 04, 2009

Freaky Friday

Det blev ingen outreach till Skid Row under fredagen, jag fick jobba hela eftermiddagen...hoppas kunna gå nästa fredag. Jag upptäcker mer och mer vilken tillgång det är att öva sig i att vara flexibel och alltid ha ett tjänande hjärta när det kommer till att vara volontär på Dream Center. Att jobba under eftermiddagen var en utmaning då jag hade lite hemlängtan i fredags så tack Annelie för din härliga hälsning på din blogg till mig!!
Jag och Kristin åkte till Americana (stort amerikanskt köpcentrum) efter jobbet. Vi gick och njöt av livet när Kristins telefon ringde och Corinne (en härlig kvinna som jag jobbar med) ringde och var väldigt orolig för mig. Hon var på Dream Center och väntade på mig och var utom sig av oro för mig då jag inte dök upp. Hon engagerade många på Dream Center för att finna mig...jag hade ingen aning om att jag skulle träffa henne. Ibland blir det lite språkliga missförstånd... Det positiva med det hela är dock att det är många här som är beredda att verkligen leta efter mig om något skulle hända.

Jag och Kristin åt på "in-n-out". Alla har prata om dessa fantastiska hamburgare och egentillverkade pommes som bara finns här i California. Jag kan bara hålla med om att denna burgare med tillhörande pommes var den godaste snabbmatshamburgare som jag ätit. En annan detalj är att de är ett kristet företag =)

Corinne bjöd oss på bio när hon hittade oss på köpcentrumet. Härlig välsignelse!! Vi tittade på "The Soloist", grymt sorglig men jag rekommenderar den verkligen, visar den "sanna" sidan av Los Angeles. Filmen är baserad på en sann historia om en reporter som lär känna en talangfull hemlöst man som spelar cello. Måste erkänna att det är grymt coolt och leva här där filmen spelats in... Kristin träffade en av skådespelarna dagen efter, en hemlös kvinna som fortfarande lever på gatan...

Inga kommentarer: