tisdag, maj 19, 2009

Hjärtklappning gånger två

Jag har upplevt min första jordbävning!! Det var en ytterst märklig upplevelse. Jag och rumskamraten Kristin satt och slappade framför en film i rummet vid åtta tiden på kvällen när rummet började gunga. Det varada bara några sekunder, men det räckte för att hjärtat skulle börja slå lite snabbare...

Två timmar senare kommer jag ut från vårt badrum och mina rumskamrater står vid vårt fönster och utbrister: "O my gosh she is being raped!", sedan rusar de ut från rummet. Jag står kvar i rummet och hör en kvinna skrika det mest vättskrämda skrik jag någonsin hört nedanför vårt fönster och några mansröster som gormar åt henne. Hela kroppen skakade av vanmakt och jag kunde inget annat än att börja be. Rumskamraterna kom tillbaka typ 15 minuter senare och berättade att kvinnan inte blivit våldtagen utan "bara" blivit utsatt för brutalt fysiskt våld...de inblandade var inte från Dream Center...tacksamt att vi har Security-grabbar som patrullerar i byggnaden så att det går att få hjälp snabbt.

Orden från Psalm 91 tröstade mig innan jag äntligen lyckades somna.

14 "Because he loves me," says the LORD, "I will rescue him;
I will protect him, for he acknowledges my name.
15 He will call upon me, and I will answer him;
I will be with him in trouble,
I will deliver him and honor him.
16 With long life will I satisfy him
and show him my salvation."

2 kommentarer:

Pappa sa...

Det är en bra psalm för oss också när vi läser om dina utflykter. Vi ber om Guds beskydd över dig. Samtidigt skall du "leva livet".

Broder sa...

Det kapitlet är ju understrykt sen innan, så det lär ju funka igen:)