tisdag, maj 19, 2009

En buss kommer lastad

Varje söndag bussas hundratals människor till gudstjänsten. I lördags när vi var ute på Adopt A Block inbjöd vi en 11-årig kille att komma till kyrkan. Han har velat kommer i så många veckor men varken jag eller Jude (tjejen som jag går tillsammans med när vi är ute med Adopt A Block) har haft möjlighet att åka med bussarna på söndag morgon tidigare men igår så hade vi fixat så att Jude kunde följa med och hämta upp honom på morgonen och jag följde med och lämnade honom efter kyrkan. Det var fantastiskt och få möjlighet och vara del av denna killes första upplevelse av våra gudstjänster. Han har så många frågor om Gud och det är underbart och få se frukten av att komma och besöka denna familj lördag efter lördag. Han var så stolt när han och Jude kom och hämtade mig på mitt kontor i kyrkan innan gudstjänsten… På tillbakavägen bjuds alla människor som kommit till kyrkan via bussarna på pizza och läsk. En härlig avslutning på gudstjänstbesöket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Saknar dig enormt mycket***'// Jessie