måndag, oktober 10, 2011

New York + mat = hälsosam, typ

Jag måste kommentera maten i New York. För er som följde bloggen när jag bodde i Los Angeles så gjorde jag en hel del inlägg om den mat som jag fick serverad. Jag har fortfarande svårt att äta friterad kyckling efter den tiden (det serverades typ friterad kyckling ca 3 gånger i veckan).

Till min förvåning fanns det många hälsosamma alternativ till överkomliga priser.

En dag åt vi cheesecake och om ni inte ätit en amerikansk cheesecake tidigare kan det vara svårt att förstå vad jag nu kommer skriva. Jag åt denna cheesecake för en vecka sedan och jag känner fortfarande av den...den var fruktansvärt god men den var stor, mycket, mäktig...jag kommer troligtvis inte vara sugen på en amerikansk cheesecake på några månader...

2 kommentarer:

Pappa sa...

Jag vet vad du menar men suget tar inte så lång tid för att komma tillbaks.

Fredrik sa...

Men kanske behovet för din del...hahah