tisdag, oktober 25, 2011

Avokadoplockning

Jag befinner mig nu i Auckland, Nya Zeeland. Mitt första intryck är att denna plats på jorden är fantastiskt vacker och fridfull. Underbara Kate (min rumskamrat under tiden jag bodde på Dream Center) mötte upp mig på flygplatsen. Jag trodde att hon glömt bort mig först för jag kunde inte hitta henne men hon hade gömt sig och tyckte det var hysteriskt roligt och se när jag gick omkring och såg förvirrad och mer och mer förtvivlad ut...min kära fd rumskamrat är sig lik =)

Innan vi åkte hem till Kate åkte vi och plockade avokados. De var stenhårda men förhoppningsvis hinner de bli ätbara innan jag åker. För att komma åt avokadosen var man tvungen att använda en lång pinne med en krok på.

Avokadolunde låg vackert belägen vid vattnet.

3 kommentarer:

Pappa sa...

Härliga bilder. Det skulle kunna vara vid en svensk insjö. Njut av ditt äventyr.

Esil Agni sa...

Nu "tjuvföljer" jag dig igen. Du är så klok som gör dina utflykter i världen. (Det ångrar du aldrig!)
Avokater är mina favoriter + mangos - inte de som säljs i Sverige. De ska plockas från trädet eller plockas direkt under trädet. Njuuut av din turné!! Far väl under Guds beskydd!

E.Winberg sa...

Åh, fy bubblan vad gott!