fredag, oktober 21, 2011

Familjeliv i Grand Junction

Nu är jag åter på en flygplats och väntar på att gå ombord ett flyg med destination Los Angeles. De senaste dagarna har jag besökt familjen Coors i Grand Junction. De bor i ett stort hus och jag hade ett eget rum och toalett till förfogande vilket var skönt efter att varit på resande fot ett tag nu. En ytterligare reflektion över att jag varit på resande fot ett tag märktes även när jag blev helt lycklig över att kunna äta rester.

Grand Junction ligger mellan 1000-2000 meter över havet och det märktes i att jag hade lätt huvudvärk i några dagar; fru Coors kallade detta för alltitude-sjukness =)

Annars har dagarna varit fyllda av lek och stoj med barnen, utflykter och brödbak. Mitt svenska recept på bröd resulterade i bröd à la amerikansk storlek (min fördom om att allt i USA är större bekräftades då jag aldrig lyckats baka så stora bröd i Sverige med samma recept...)

Grand Junction ligger vackert beläget i en dal och utsikten var fantastisk när du åkte upp i bergen.
För alla er som känner familjen Coors och funderar på att hälsa på, just do it!! Deras hus är stort och du behöver inte kunna engelska. Perfect holiday option!

Inga kommentarer: