söndag, oktober 16, 2011

En underbar plats på denna jord

Just nu sitter jag på en flygplats och väntar...klockan är 01:34 här i Kansas City och mitt flyg avgår kl 06:00. Ska försöka få mig en blund om ett tag.

Jag har besökt en kyrka här i Kansas City (International House of Prayer) och jag har haft fantastiska, men också intensiva dagar. Det var ett äventyr att ta sig hit. Jag åkte buss från Chicago över natten i tolv timmar. Det var en upplevelse...vid ett busstop kom polisen och gick igenom bagaget under bussen för att leta efter droger och vapen. De gick även igenom allt möjligt av passagerarnas tillhörigheter inne i bussen. Polismannen som checkade mig "godkände" mig och mina tillhörigheter efter att han förstod att jag var en turist från Sverige och skulle besöka en kyrka...det var visst vanligt att lite allt möjligt kunde transporteras på dessa bussresor. Jag är tacksam att bön funkar!

Jag lärde känna två amerikanskor som också besökte kyrkan här och som jag "hang out with". Dom var bara härligt amerikanska i allt =) De hade bil så det underlättade hela vistelsen här väsentligt. Det finns så mycket jag skulle kunna berätta om denna kyrka men jag kommer inte göra det över bloggen. Jag har varit på en underbar plats på denna jord de senaste dagarna och "they blessed my socks off".

Inga kommentarer: