torsdag, oktober 13, 2011

Chicago - I like

Jag har haft underbara dagar i Chicago där jag har hälsat på vännen Kristin. Vi var rumskamrater när jag var på Dream Center. Att bo hemma hos Kristin nu var som att vara rumskamrater igen. Vi fikade (massor, vi hade så mycket att uppdatera varandra om), turistade runt och njöt av solens värmande höststrålar.
 Jag och Kristin poserar framför kameran med Chicagos downtown i bakgrunden.
 Cupcakes är en "big deal" i USA. Här äter jag en helt fantastiskt god morotskake-cupcake. Jag har fortfarande inget behov av att äta en ytterligare cupcake här i USA. Den var "life-changing" =)
 Morgonpromenad utmed Lake Michigan. Så avslappnande och uppfriskande.
 Hallowen närmar sig och det fanns pumpor överallt. Det här var den största jag hittade...
 Brunch the American way. Kristin tog med mig till ett fantastiskt gott brunch-ställe. Det är typiskt amerikanskt att äta brunch ute både länge och mycket. Jag var väldigt mätt efter denna måltid. Allt är bara så mycket större och mycket i USA många gånger när det kommer till mat.
Vi passerade ett universitet där de affischerade (eller vad det heter) på marken. Alla sätt är bra förutom de dåliga... Träden har underbara höstfärger här.

1 kommentar:

Annelie sa...

coolt:)