söndag, september 20, 2009

Sverige igen...

Nu har jag snart varit hemma i en vecka och jag måste be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat bloggen med att meddela att jag kommit hem igen (det har varit lite skönt och få vila och sova bort jetlagen). Ja, vad ska jag säga om att komma tillbaka till Sverige...först och främst så upptäcker man inte hur amerikaniserad man är förrens man möter den svenska kulturen igen. En annan sak som slagit mig är hur tyst och lugnt det är i kära Norrköping jämfört med LA. Jag har också reagerat på många oväntade vardagssysslor med stor glädje. Just nu bara njuter jag enormt av att diska =) (har knappt varit i kontakt med en diskborste på sex månader). En stor glädje är att träffa familj, vänner och kyrkan...det är bara något speciellt med dessa relationer i livet. Nu måste jag fundera på hur jag ska göra med bloggen...den kommer ju inte handla om livet som volontär på Dream Center längre...

5 kommentarer:

Emma H sa...

Jag har njutit av att läsa både om USA och det du gjorde mycket i början, jag älskar att bli inspirerad av ditt pysslande! Kram och välkommen hem!

Anonym sa...

hej hej.
Jag är en bekant till din bror Fredrik och vi träffades en kort stund en dag i somras i Uppsala. Rebecca heter jag.( Känner även Julia Alvgard som ja tror du känner)
Iaf,ja och min man har precis lämnat in våra ansökningar till DC los Angeles och hoppas att vi kan få åka til tillhösten.
Ja hade några frågor bara:
Hur lång tid tog de för dig att få ett svar från DC att du var välkommen?
Fick du inbjudan dirket som behövs till visum sökandet?

ha d såå bra/ rebecca boström

Made by Ina sa...

Svar till Rebecka:

Oj vad roligt att ni ska åka till DC. Att vara volontär var det bästa och svåraste jag gjort. Det är bara helt fantastiskt att få vara i en situation i livet av att hjälpa behövande men det är samtidigt obekvämt då det är lite primitivt boende och mycket som får omprioriteras i livet. Men det är helt klart värt det. Jag har inte riktigt koll på vem du är men trevligt att du hittat min blogg =) Det tog typ två månader innan jag fick svar och när jag väl blivit "godkänd" tog det typ en månad till så vara visum fixat. Det är bara att skriva igen så svara jag gärna på dina frågor och funderingar =)

rebecca sa...

Hej,
va spännande att höra. De blir ett äventyr förm an vet inte vad man kan förvänta sig..=)
Men oj, två månader, de va lång tid. Vi hoppas få svar snart.

Vi åker som ett gift par, va de många gifta par som kom som volontärer?

Jobbar man varje dag i veckan?
Är det mycket olika uppgifter varje dag? Eller har man specifika uppgifter.?

Tack för att du svara på alla våra frågor..=)

kram Rebecca

Made by Ina sa...

Svar till Rebecca:
Sorry för att ni fått vänta så länge på svar. Hoppas och ber att du ska se detta svar. Jag har inte bloggat så aktivt på sistone men kontakta mig gärna på ina.ekstrom@hotmail.com så kan jag svara dig lite snabbare.
Joy & Peace