måndag, december 22, 2008

Julen - möjligheternas tid

Julen är möjligheternas tid. Att det finns möjlighet till gemenskap, givmildhet och att vila upp sig kan vara stressande men det kan också vara stimulerande. Idag, da´n före da´n före doppareda´n, har varit en möjligheternas dag för mig. Efter att ha funderat på vad jag ska köpa för julklappar gick jag ner på stan för att köpa julklappar och det kändes som att alla norrköpingsbor också var på stan samtidigt som mig. Jag träffade en vän på stan och det blev en spännande kombination av att vara social, hitta julklapparna och inte gå på några människor. Det är inte alltid livet är så strukturerat och tur är väl det...


När jag kom hem satte jag mig för att pyssla ihop ett midsommarminne från i år till min kära Farmor som skulle komma hem till föräldrana under tidig kväll. Det blev ett intensivt pysslande under drygt två timmar och resultatet blev ett dragspelsalbum med fram- och baksida. Det var en tacksam svårighetsgrad på projektet.
Så för att summera dagen så har jag ätit julmat med Farmor och familjen (gemenskap), pysslat (givmildhet) och hunnit vila. Det är gott att kunna känna sig nöjd med en dags innehåll innan det är dags att lägga sig. Det ska bli väldigt skönt att lägga sig att sova nu så jag är utvilad till morgondagens arbetspass på jobbet. God natt!

1 kommentar: