måndag, maj 31, 2010

Ljuva morgonpromenad

Förra vecka fick jag åka buss till jobbet. Äger ingen egen bil ännu så det är inte alla dagar som jag lyckas låna bilen för att ta mig de ca 3 milen som jag har till jobbet. Än har jag inte vare sig pengar eller intresset för att ha en egen bil. Eller som jag svarade min syster när hon frågade mig varför jag inte köper en bil: "Jag vill inte binda mig vid en bil". Så bussen får duga de gånger som jag inte kan låna mina föräldrars bil. Dock fick jag mig många härliga stunder att filosofera över livet på vägen från busshållplatsen till jobbet (ca 3 km). När jag väl tar mig tid att stanna upp, andas och dofta på naturens dofter, är livet bra vackert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fint...

C E C I L I A sa...

Hej! visste inte att du börjat blogga igen! :) Kul!