söndag, juli 05, 2009

July 4th!!

Igår celebrerades USAs frihets dag. Intressant och vara del av denna dag, de är mer patriotiska än Sverige. Dagen började med att jag och några vänner strosade omkring på Sunset Blvd (shoppinggatan nära Dream Center) och vi hade bara en så mysig promenad. Hittade några verkliga treasures along the way. Fönstershoppade en hel del, fikade på Italiensk (hur stavas det egentligen??) glass och passerade en Farmers Market och åt oss mätta på all frukt som man kunde provsmaka.Efter promenaden begav vi oss ut i öknen...hem till en av pastorerna i församlingen för BBQ och July 4th firande. Det var bara en så fridfull plats (kunde inte höra bruset från någon motorväg) och maten var super!!
Sen har jag äntligen fått en förklaring till varför alla amerikaner har så stora bilar. Ett måste för varje July 4th firande är fyrverkerier. Efter all mat och trevlig gemenskap i värmen begav vi oss till ett stort shoppingcenter och det var bara en otrolig syn som mötte mig när jag klev ur bilen. Folk hade öppnat upp sina trucks och satt med campingstolar på flaket/taket för att beskåda fyrverkerierna...jag kunde inget annat än att bara le när vi strosade genom parkeringsplatsen för att finna en "good spot" och sitta ner vid...


2 kommentarer:

Anonym sa...

du börjar ju nästan li lika brun som mig;)

pappa sa...

Du är verkligen både brun och fin. Så trevligt ni har det. Minnen för livet.