torsdag, november 20, 2008

"Morfar skulle varit stolt över dig"

Mormor ringde kl 7:40 imorse. Tyvärr kunde jag inte svara då jag var på toa och utförde morgonbestyren, men jag ringde upp så snabbt jag var färdig. Hon berättade att hon läst dagens tidinig och sätt min insändare och uttryckte, så som bara mormor kan säga, "oh va bra den va (!)". Sedan sa hon: "morfar skulle varit stolt över dig". Dessa ord har värmt mitt hjärta hela dagen. Morfar var en aktiv politiker när han levde och han är nog trots allt en inspiration för mig när det gäller att göra sin åsikt hörd. Mormor och morfar är/var förebilder när det gäller att inte ge upp eller skämmas för det som är rätt.

1 kommentar:

Kakans smått å gott sa...

Åå, va spännande, kan man läsa den på nätet? Eller tar du med den nästa gång vi ses?